31 Ekim 2015 Cumartesi

EKENEK SİTESİNE Kesintisiz Dergisi'nden HTKP'ye katılma açıklaması üzerine

Merhaba,
Kesintisiz Dergisi’nin HTKP katılması haberini okudum.
Birlik her zaman iyi bir şeydir ve her zaman savunmuşumdur. Bu nedenle de SBP, BSP ve ÖDP'nin oluşumları içinde yer aldım. TBKP içinde yer almadım ama karşı bir duruşta sergilemedim.
Ancak birlik hareketleri yeni ayrılıkların tohumlarını atmamalı ve kimseyi "ÖTEKİLEŞTİRMEMELİDİR" diye düşünüyorum.

…"Haziran Ayaklanması; 80 darbesi sonrası yenilgiler dönemini kapatırken, mücadeleyi ileriye doğru sıçratarak, bu yeniden konumlanışın hızlanmasının ana etkeni olma işlevini gördü. Geçmişin tüm mirasını, doğruları ve yanlışları ile sahiplenerek, bugünün devrimci geleneğini yaratma amacında olanlar; kaçınılmaz olarak kendilerini diğerlerinden ayırarak yan yana düştüler"..  ifadesini Birlik Anlayışına pek uygun düşmediğini düşünüyorum.
Bu ifade bana yine içinde, sosyalist solun birbirlerini "ÖTEKİLEŞTİRME" alışkanlığının izlerini taşıyor gibi geldi.  
Oysa HAZİRAN HAREKETİ geniş bir birliktelik ve FARKLILIKLARIMIZLA BİR ARADA OLABİLME BECERİSİDİR, ANLAYIŞIDIR.
..."Geçmişin tüm mirasını, doğruları ve yanlışları ile sahiplenerek"... deyişi çok güzel bir ifade. Fakat geçmişin hatalarını tekrarlamadan dersler çıkaracak bir anlayış olarak anlaşılırsa iyi bir sonuçlar elde edilir, yoksa bu “TEKRARLAMA” devam eder durur.
Türkiye Sosyalist Hareketinin gerçekten bir BİRLİĞE ve farklılıklarımızla bir arada bizi tutabilecek yeni bir demokrasi kültürüne SINIF EKSENİNDEN KAYMADAN köklü bir YENİLENMEYE ihtiyacı var.
Hemen hepsi başarısızlıkla sonuçlanmış olsa bile SBP, BSP; BİEP (bu çok duyulmadı fakat BSP’nin oluşumuna önemli katkılar sundu ve kendini fesh ederek BSP içinde yer aldı) ÖDP ve BTKP ile Muazzam bir birlik deneyimleri yaşandı. Bunlardan çıkartılacak çok değerli dersler olmalı.
Unutmayalım ki Sosyalist Sistem çöktü ya da komünistler yenildi.
Fakat bizler hala devrim yolunda sosyalizm ve sınıfsız bir toplum idealimiz için yürüyüşümüze geçmişimizden dersler çıkartarak devam etme uğraşı içindeyiz.
O halde KENDİ DENEYİMLERİMİZDEN NEDEN DERSLER ÇIKARTMAYALIM Kİ?

Saygılarımla,  31.103015  Ekenek sitesine

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder