27 Mayıs 2015 Çarşamba

HDP ve Seçimler
Sn. Ali Ersin Gür
…“Siz yılların birikimi ve deneyimiyle donanmış biri olarak, HDP'ye bu derece sarılmış ve HDP'li olmayanlara bu derece eleştiri yöneltirken”…(italikler benim)

Yazınıza müsaadenizle iki bölümde yanıt vereceğim.
******
…“yılların birikimi ve deneyimiyle...”… Öncelikle  nazik İltifatın için teşekkür ederim. Fakat bu sözleriniz için mütevazi olamayacağım.
Eğer Facebook’ta başladığım yazının  kısa özgeçmişime dönük bölümünü  bitirebilseydim belki size yazdığım bu yanıtta, bu satırlara gerek kalmayabilirdi.
Kısacası tam bir proleter karı koca bir işçi alenin işçi çocuğuyum,  (özellikle bunun altını çizdim annemde babamda göçmen oldukları için Türkiye’de köklü bir yerleşik geçmişleri ve toprak bağlarıda yok. Yani yazın köyden evimize bir şeyler göndermiyorlar bizde yazın köye gidemiyorduk, yani bir köyümüz, dikili bir ağacımız  yoktu)  sadece babamın geliri ile yaşıyorduk evimizde kira idi.

Ailem o kısa girişte de değindiğim gibi tipik bir ataerkil Türk ailesiydi. Evlendikten hemen sonra annem babamın zoruyla (ayni fabrikada birlikte  çalıştıkları halde) işi bırakmış, anneminde bundan hiç hoşnut olmadığını düşünmüyorum..

Detayını anlatmaya gerek yok zorunlu nedenlerle orta ikide okulu bırakıp 14/15 yaşlarında Perşembe pazarında bir Rum ve Ermeni’nin ortak olduğu torna atölyesinde çırak olarak işe başladım.
18 yaşıma kadar çeşitli atölyelerde çalıştıktan sonra  1961 de Mensucat Santral’ da tornacı olarak işe girdim. 
İlk olarak SSK’lı burada oldum. Sarıda olsa (işyeri sendikasıydı) ilk sendikayla burada,  Akşam gazetesinde yazan Çetin Altan’ın yazılarıyla sosyalizmle de burada  tanıştım.   
O zamanda bizim dışımızda bir çok aydın ve birçok işçi lideri sosyalizmi kendi  aralarında tartışıyorlardı tabii.
Bunlar o zamanın koşullarında işçi sınıfına asla inemiyordu.(yada çok sınırlı)
Bırakın atölyelere, fabrikalara bile inemiyorlardı.
Ama birileri birilerinin kulağına yine  bir şeyler fısıldıyordu işte.
Ben şimdi kimin olduğunu bile hatırlamadığım kişilerden Bizim radyoyu, Moskava, Sofya radyolarının metrelerini öğrenmiştim. Hepsi kısa dalga frekanstan yayın yapıyordu. Fakat o zamanın pencere dışına asılan antenleriyle ve lambalı radyoların cızırtılı sesleriyle rahat dinlemek mümkün olamıyordu.
Ama yine de ilk komünistle çok sonraları Pancar Motor Fabrikasında tanıştım.
Bunun için bizim gibi olanlara sosyalistler arsında Çetin Altan sosyalisti halk arasında da Çetin Altan’cı derledi.

Sonraları Mehmet Üretmen Horoz Çivi Fab, Pancar Motor, Türk General Elektrik Fb.ları var. Daha sonra kısa bir dönem Alamanya da legal işçilik ve TKP’lilerle (üyesi olmadım) tanışma  2.TİP, TBKP (Üyesi olmadım) SBP,BİEP, BSP, ÖDP’nin Dev-Yol partisine kadar süren uzun süren bir aktif bir süreç.
Çok kısa öz geçmişim bu. 1.Tip hariç hepsinde kuruculuk süreçlerini yaşadım.
Bu nedenle de  eleştirinizi böyle kısa bir girişle yanıtlama gereği duydum.
********
Sn.Ali
Bu ağır eleştiriyi hak ettiğimi sanmıyorum. Ben ne bu grupta nede ne de başka bir grupta veya çevrede yazılı ve sözlü olarak HDP’li olduğumu ve O’na bel bağladığımı, bağlamamız gerektiği asla söylemedim.
Diyorsunuz ki ;
…“Oyumu da tüm eleştiri ve kaygılarıma rağmen HDP'ye vereceğim ve çevremde de bir çok insan böyle davranacak gibi görünüyor.”..
Bende Sizin gibi ayni gerekçe ve kuşkularla HDP’yi destekliyorum.Hatta daha ileri giderek soruyorum Dolmabahçe mutabakatında neden %10 baraj maddesi yok.
Ayrıca son çıkışlarında ki  kabe, diyaneti kaldırma tartışmalarını ve eski sevgililerden oy isteyin söylemleri (ve daha birçok şeyi) hafiflik ve sekterlik olarak değerlendiriyorum.Örnekler çoğaltılabilir.

Beni çok memnun ettiki hemen hemen ayni gerekçe ve kaygılarla ayni saflardayız ve ayni gelecek için caba harcıyoruz.
SONUÇ
Seçimden sonra önümüzde iki  Türkiye olacak.
Bunu aşağıda linkini verdiğim yazıda yeterince açık olarak belirttiğim sanıyorum.
Ve önümüz işçi sınıfını ve tüm emekçileri örgütlemek ve bunun içinde öncelikle güçlü bir sosyalist partiyi örgütlemek gibi açil bir görev açık olarak önümüzde duruyor.

Siyasi Körlük ve Sekterlik başlıklı yazımda bunları çok açık olarak belirttiğimi sanıyorum


Son pişmanlık para etmiyor.
Seçimlerde sosyalistler, BHH, HDP, CHP

Not AliEsin GÜR'e verdiğim  yanıttır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder